navigate.
profile.
Don't make anything worst. tagboard.
affiliates (open).
archives.
recently
❥ Ciri-ciri relatiosnhip in microsoft access #repost❥ Jenis-jenis relationship dalam microsoft access❥ Relationship in microsoft access #partthree❥ relationship in microsoft access #PartTwo❥ relationship in microsoft access❥ hijab❥
...
<!-- Start VisualSlideShow.com HEAD section -...❥ NAVIGATION FORM IN MICROSOFT ACCESS #dahhabisbelaj...❥ Cara menggunakan split form dalam microsoft access❥ Mencipta borang menggunakan form wizard #assignment
monthly
❥ August 2011❥ September 2011❥ October 2011❥ November 2011❥ December 2011❥ January 2012❥ February 2012❥ March 2012❥ April 2012❥ May 2012❥ June 2012❥ July 2012❥ August 2012❥ September 2012❥ November 2012❥ December 2012❥ January 2013❥ February 2013❥ March 2013❥ October 2013❥ December 2013❥ January 2014❥ February 2014❥ March 2014❥ April 2014❥ July 2014❥ August 2014❥ October 2014❥ March 2015❥ April 2015❥ June 2015❥ July 2015❥ September 2015 ask me. credits.
|
❝ How to create one to one relationship in microsoft access #study ❞
posted on Tuesday, 26 August 2014 @ 8/26/2014 09:04:00 pm | permalink
Assalammualaikum. For this post, I will teach you on how to create relationship in Microsoft access. For this type, senang je. Yang lain pun senang je nak buat relationship ni. Just follow these step.
ONE TO ONE RELATIONSHIP
Untuk
membuat hubungan satu ke satu ini, kita mestilah mencipta 'tables'
terlebih dahulu. Contoh tables yang telah saya buat ialah pangkalan
data tentang kedoktoran iaitu table Doctor
dengan
table KodDoctor.
Cara :
Inilah rupa one to one
relationship.
For those yang tak tau apa itu Enforce Referential
Integrity yang dekat edit relationships tu kan, ok maksud ERI bermaksud satu konsep
pangkalan data untuk memastikan relationship antara jadual-jadual
yang telah dibina tetap konsisten.
Apabila satu jadual mempunyai kunci asing ke jadual yang lain, konsep
integriti menyatakan bahawa “anda tidak boleh menambah rekod ke
table yang ada kunci asing kecuali terdapat rekod yang sama dalam
jadual yang berkaitan. Dikenali juga sebagai teknik “cascading
update and delete” dimana untuk memastikan bahaa perubahan dibuat
ke table dikaitkan tersebut ditunjuk dalam jadual utama.
Ok? hope this can helps you to create relationship in database. Stay tuned!
|